Optimale forretningsløsninger

Stort set alle virksomheder anvender en særlig IT-løsning til at håndtere det administrative arbejde. Der er mange fordele ved at anvende optimale forretningsløsninger for virksomheder. Her handler det om at have effektive løsninger, der giver nemmere arbejdsgange for medarbejdere, og at man samtidigt undgår at anvende mange forskellige systemer med data flere steder. For de fleste virksomheder er det nemmere at anvende ét system til at håndtere de mange administrative arbejdsgange indenfor økonomi, lager, indkøb, produktion mv. – du kan se mere her.

En optimal forretningsløsning kan håndtere virksomhedens arbejdsgange og hjælpe medarbejdere til at udføre opgaver hurtigere og nemmere. Mange virksomheder vælger også, at løsningen skal integreres til andre programmer. Det kan f.eks. være webshop, ekstern lagerløsning, CRM eller noget helt fjerde. En forretningsløsning som Microsoft Dynamics 365 Business Central kan integreres til andre programmer og giver samtidigt mulighed for at kunne få udført tilretninger eller hente specifikke apps til løsningen. Desuden er der udviklet en række tillægsløsninger til Business Central som kan hjælpe bogholdere. Det er software til at håndtere bankafstemning, bilag, fakturaer mv. Mange bogholdere anvender denne software, så fakturaer fra leverandører hurtigt kan blive scannet ind i Business Central, så man undgår at taste data. Tillægsløsningerne kan også hjælpe med at gøre bankafstemning nemmere, så man undgår manuelle arbejdsgange. Man kan også gemme bilag og kontrakter digitalt, hvilket imødekommer den nye bogføringslov og ikke mindst gør arkivering nemmere. Samtidigt vil det være nemmere at finde gamle bilag, kontrakter og andre dokumenter frem.

Forretningsløsningen Business Central bliver anvendt af mange virksomheder, særligt i Danmark. Det er for mange intuitivt at arbejde med, og det kan løfte arbejdet med økonomistyring, lager, indkøb mv. Er man indkøber, kan man nemt styre lager og indkøb og danne et overblik over lagerbeholdningen. Man kan også sætte parametre op, så programmet adviserer, når udvalgte varer når en lagerholdning på f.eks. 5 kolli. Hermed ved man, at man skal bestille nye varer hjem. Ønsker man det, kan man også integrere til leverandørers IT-systemer, så bestilling sker automatisk. Mulighederne er mange for at optimere indkøbsstyring samt lager og logistik. Programmet kan også sættes op til at kunne styre lager efter FEFO og FIFO. Der er også mulighed for at opsætte lagerlokationer i programmet samt styre pluk. Ikke mindst kan man købe tillægsløsninger til håndscannere, så det er nemmere for lagermedarbejdere at plukke varer og håndtere placering af varer. Det er også muligt at købe en løsning, der kan hjælpe med at håndtere forsendelse af varer. Der er altså mange muligheder for at automatisere arbejdsgange og udføre flere arbejdsopgaver nemmere og hurtigere.

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Du kan anvende disse HTMLtags og egenskaber: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>